Effektiv transportbooking med præcis prisberegning

Mini Trans har fået en ny bookingplatform, der gør det nemt at beregne priser og booke transport online med præcis GPS-baseret prisberegning og integration til deres logistiksystem.

Online transportbooking forbundet med logistik­-sys­tem

Mini Trans har flyttet varer og gods for danskerne i over 50 år, og har altid været gode til at imødekomme sine kunder. Booking af transport har foregået af mange kanaler, men Mini Trans har efterhånden længe oplevet et stigende behov for, at opdatere deres webbooking.

Mini Trans tog fat i Acto, med et klart vision om, at skabe en brugervenlig bookingplatform på deres hjemmeside, der både gjorde det nemmere at være en stor B2B kunde eller en hel ny kunde, der skal have flyttet en vare fra A til B.

Ny Prisberegner implementeret i Bookingflowet

Mini Trans ville tilbyde deres kunder en mere præcis prisberegner, der med udgangspunkt i GPS data kunne beregne den totale pris for kundens tur. Denne beregning skulle være præcis på tværs af alle vogntyper, og tage højde for bro-priser, aften-tillæg osv. Vi udviklede prisberegneren i fællesskab med Mini Trans ud fra deres tidligere beregningsmodeller, og testede den til priserne passede på samtlige ture. Beregningen blev tilkoblet det nye bookingflow, så kunden får sine priser med det samme.

Effektivt Bookingflow håndterer det hele

Med beregningen på plads, kan kunderne planlægge, booke og betale for deres transport med det samme. Privatkunder betaler via kort, mobilepay eller direkte til vognmanden. B2B kunder får beregnet deres transportpris eksl. moms, og modtager en faktura. Når en bestilling går igennem, modtager kunden en bekræftelsesmail, der opsummerer ordren, og ordren sendes via en integration direkte ind i logistik-systemet, så Mini Trans kan sende en lastbil med det samme.

Kundelogin skaber værdi for erhvervskunder­ne

En stor andel af den kørsel Mini Trans foretager sker for store B2B kunder og offentlige instanser. Med særprisaftaler og tilpassede bookingmuligheder, kan disse kunder nemt og effektivt booke transport på tværs af egne afdelinger, så fakturering og prisstyring sker korrekt.

Teknologier

Mini Trans hjemmeside - PRIMÆRE FUNKTIONER

Prisberegner og Bookingflow

Hjemmesiden gør det nemt for kunderne, at beregne pris og booke transport med online betaling.

Webudviklet efter brugerrejse og SEO

Hjemmesidens struktur er bygget så det er nemt for redaktørerne at give kunderne den rette brugerrejse. Samtidig styrke strukturen både sidens SEO og dens potentiale for digital markedsføring.

Kundelogin for erhvervskunder

Gennem kundelogin kan erhvervskunder nu nemt booke på tværs af afdelinger.

Yderligere funktioner på minitrans.dk


  • Booking af Transport
    • Rutekort viser kunden sin tur
    • Tilvalg til tur beregnes med i prisen
    • Kundens beskrivelse af sit gods går direkte til Mini Trans
    • Bekræftelsesmail opsummerer ordren
    • Kunden kan betale med kort, Mobile Pay eller direkte i vognen
    • Mulighed for booking af transport af Farligt gods og temperaturregulerede vogne
  • Styring af hjemmesiden
    • Rettighedsstyring for administrative medarbejdere og servicemedarbejdere
    • Backend oprettelse af kundelogins
    • SEO-venlig funktionaliteter såsom metatekster og sitemap
    • Tracking af konverteringer
  • Kundelogin og erhvervsfunktionalitet
    • Sammenhæng med kundenumre i andre systemer
    • Tagging og dataudtræk for brancher

Fase 2 - Mere værdi for erhvervskunder

  • Kundesortering i brancher, virksomheder osv. gennem tagging
  • Unikke prisaftaler med kunder direkte i prisberegneren
  • Unikke prislister og mulighed for særberegning på læssetid
  • PDF udtræk og yderligere værktøjer til sælgere og adm. personale
  • Oprettelse af kampagner til udvalgte kundegrupper
I samarbejde med Acto fik vi hurtigt defineret og leveret den digitale løsning, som vores kunder længe har ønsket sig.

Birger Larsen, Direktør hos Mini Trans

Nem kundebooking fra dag 1

Med deres nye hjemmeside, markerer Mini Trans sig som dem der stadig står forrest i køen, både når man som privat skal bruge en flytning eller når man som virksomhed har behov for en logistisk løsning til et projekt.

Videreudvik­ling af hjemmesiden øger værdi for både Mini Trans og deres kunder

Vi arbejder løbende på, at tilføje flere og flere ønskede features, der gør livet endnu nemmere for Mini Trans og deres kunder. Ved at samle flere af sine arbejdsgange direkte på siden, får Mini Trans nemlig bedre adgang til kunderne og deres behov. Særaftaler der før har været håndholdte og besværlige kan nu indføres direkte i bookingflowet når kunden er logget ind, og det er nemt at udtrække en mailliste, hvis Mini Trans eksempelvis skal kontakte alle kunder inden for en udvalgt branche.

Se minitrans.dk

Projektansvarlig

Peter Heiberg

CEO / Partner

+ 45 22 46 80 01 ph@acto.dk

Andre cases

Securitas Access Management

Effektiv håndtering af data på nøglekort

Securitas Access Management er et selvbetjeningssystem, der gør det muligt for virksomheder at administrere deres adgangskort nemt og effektivt. Systemet understøtter Securitas’ fysiske kort- og nøgleløsninger, der giver adgang til store kontorbygninger.
find2learn: Når læring møder bevægelse

find2learn: Når læring møder bevægelse

Mere end 900 skoler og 12.000 lærere i Danmark bruger find2learn til at kombinere motion og faglighed. Fra børnehave til videregående uddannelser gør systemet det nemt at engagere elever i aktiv læring ved hjælp af deres smartphones og GPS-teknologi.
Frederikssund kommuneportal

Frederikssund kommuneportal

Frederikssund.dk er en moderne, brugervenlig kommuneportal, der servicerer Frederikssund Kommunes 46.000 borgere. Løsningen er udviklet med fokus på tilgængelighed, responsivitet og overholdelse af strenge WCAG-krav. Portalen giver nem adgang til selvbetjeningsløsninger for borgere, erhvervsliv og kommunale instanser.

Vil du høre mere?

Kontakt os for en snak om, hvordan vi kan hjælpe jer i mål med jeres næste skræddersyede webløsning.